.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پیگیری پرونده‌های کهریزک حق افکار عمومی است

عبدالحسین روح‌الامینی به چند دلیل چهره مشهوری است؛ اما در سال های اخیر در هر جلسه ای، موضوع بحث هر چه که باشد، باید به دو سوال پاسخ دهد. به همین قاعده در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه گیلان هم برای پاسخگویی به یکی از این دو سوال، با اشاره به نقش رسالت دانشجو در جنبش‌های دانشجویی، اظهار داشت: شرکت در جنبش دانشجویی نیازمند مطالعه و مقایسه متودیک است نه کپی‌برداری.

به گزارش تابناک، وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا وظیفه دانشجو در یک جنبش دانشجویی بالارفتن از دیوار سفارتخانه‌های کشورهای دیگر است یا خیر، اذعان داشت: در 13 آبان 58 دانشجویان چهار دانشگاه شریف، تهران، امیرکبیر و شهید بهشتی تصمیم گرفتند که در پاسخ به استمداد امام راحل از جوانان و با تأیید مراجع آن زمان این کار را انجام دهند؛ ولی در مورد اینکه این گونه کینه خود را در برابر دشمنی‌های انگلیس نسبت به ما با حمله به سفارت این کشور انجام دادند تا حدی درست و در مواردی نیز نادرست است.

دانشجوی معترض اراذل و اوباش نیست

استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه حرکت مجلس در برابر تحریک‌های انگلیس بسیار درست و به‌جا بوده است، افزود: اعلام رأی مجلس در قطع روابط با انگلیس به‌هنگام بوده و موجب تحقیر این کشور شده است.

وی با بیان اینکه جنبش دانشجویان در حمایت از حرکت مجلس نیز تا این اندازه درست بوده است، ابراز داشت: به نظر بنده حوادث آن سوی دیوار سفارت بدون هماهنگی و سازماندهی و به دلیل غلبه احساسات صورت گرفته است.

روح‌الامینی با اشاره به انعکاس عکس‌های بسیاری در سایت‌های مختلف درباره آن سوی سفارتخانه، تصریح کرد: انگلیس با انتشار بیانیه‌ای منطبق بر عکس‌های منتشر شده حالتی از غارت را به دانشجویان نسبت داده و آنها را اراذل و اوباش دانسته و حرکت آنان را مبنی بر به ‌آتش کشیدن خودروها و شکستن شیشه‌ها به دور از یک جدال سیاسی عنوان کرده است.

این فعال سابق دانشجویی، با تصریح بر اینکه دانشجوی معترض اراذل و اوباش نیست، افزود: انجام کارهایی مانند انتشار بیانیه، اعتراض و تجمع و ابراز انزجار در جنبش‌های دانشجویی خوب و ضروری و حاکی از حیات و بالندگی است ولی بیش از اینها شایسته نیست.

روح‌الامینی، انگلیس را دشمن دیرینه ایرانیان دانست و گفت: انگلیس یک سال قبل از انتخابات 88 شبکه بی‌بی‌سی فارسی را با 50 میلیون پوند تاسیس کرد تا از طریق این رسانه بر انتخابات داخلی ما تاثیرگذاری کند.

وی اذعان داشت: دانشجویان بدانند که توطئه‌های انگلیس تنها از طریق حضور فیزیکی آنان در یک چهار دیواری میسر نمی‌شود؛ بلکه آنها دارای شبکه کسترده فرهنگی، سیاسی و امنیتی هستند و عزیزان ما باید خود را برای رقابت و نبرد با چنین دشمنی آماده کنند.

پیگیری پرونده‌های کهریزک حق افکار عمومی است

اگر یک پرسش همیشگی از روح الامینی درباره اشغال لانه جاسوسی آمریکا و یا سفارتخانه هایی از این قبیل باشد، پرسش دیگر حتما درباره کهریزک و متهم اصلی آن و نیز سرنوشت پرونده آن است. وی در پاسخ به سئوال جمع زیادی از دانشجویان درباره نتایج پیگیری پرونده‌های جنایی کهریزک، خاطرنشان کرد: پیگیری پرونده‌های کهریزک حق افکار عمومی است و تاکنون دستاوردهای زیادی داشته و نشان دهنده کوتاهی‌هایی نیز بوده است.

وی افزود: پیگیری پرونده‌های کهریزک فقط در دادگاه نظامی حدود 50 ساعت به طول انجامید و با چند هزار صفحه و بیش از صد صفحه کیفر خواست و با صدور حکم قتل عمد به نتیجه رسید. و هم اکنون در دو شعبه دادسرای کارکنان دولت نیز با بیش از چند هزار صفحه پرونده در جریان است.
دبیر کل حزب توسعه و عدالت در پاسخ به سئوالی مبنی بر دلیل فوت پسر محسن رضایی اذعان داشت: دلیل مرگ ایشان هنوز مشخص نیست و پلیس دبی چیزی به ما اعلام نکرده است. البته چند کارشناس معتبر بین المللی معتقدند او به قتل رسیده است و وقتی که اطلاعات و اسناد مربوطه در اختیار خانواده مقتول قرار نمی گیرد، این نظر بسیار تقویت می شود.

وی افزود، البته گروهی مأمور شده اند تا برای پرسش های ما و مردم درباره قتل احمد رضایی پاسخ روشن و قطعی بیابند؛ امیدواریم پلیس دبی هم دست از کارشکنی بردارد و با این گروه همکاری نماید.

استاد دانشگاه تهران، با اشاره به سکوت رسانه‌های غربی در باره بحث هواپیمای جاسوسی، ابراز داشت: رسانه‌های غربی سعی دارند این مسئله را به جاده فرعی بکشانند زیرا توانمندی‌های ایران را به خوبی شناخته‌اند و از این طریق سر پوش می‌گذارند.

روح‌الامینی با تاکید بر آگاهی بخشی دانشجویان از طریق تریبون‌ها و وبلاگ‌ها برای تقویت جریان جنبش دانشجویی یادآور شد: جوانان برای مقایسه عصر جدید و گذشته شاخص‌ها را مطالعه کنند تا به تفاوت‌ها پی‌ببرند.

وی افزود: برای رشد و پیشرفت کشور باید عینک‌های بدبینی را از چشم‌هایمان برداریم زیرا شیب رشد، کاهش مرگ و میر و ارائه مقالات و دیگر پیشرفت‌های علمی با عدد و رقم و آمار و درصد قابل رؤیت است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.09 seconds.